MAŁY TEST – ZOOM W POSTPRODUKCJI 4K DO 2K

Dziś mały test. W związku z tym, że mimo iż rozdzielczość full HD 1920×1080 potocznie 2K będzie jeszcze długo standardem na rynku filmowo-telewizyjnym to już na dobre zdążyła się zadomowić cztery razy większa rozdzielczość UHD 3840×2160 potocznie 4K. Oczywiście są już dostępne kamery z jakością 6K i 8K ale to na razie czeka na swoją kolej.

Postanowiłem przerzucić się na standard 4K by móc wykorzystać możliwości jakie daje taka rozdzielczość. Jedną z nich jest zoom w postprodukcji. Jeśli przyjmiemy, że materiał wyjściowy ma być w rozdzielczości 2K to przy nagrywaniu 4K możemy sobie pozwolić na swobodne rozciąganie obrazu bez straty na jakości. Poniższy filmik przedstawia trzy ujęcia z mojego ostatniego spaceru gdzie nagrywałem w rozdzielczości 4K a następnie w programie montażowym powiększyłem dwukrotnie obraz. Dzięki temu moi aktorzy są na pełnym zbliżeniu i do tego mogę w miarę dowolnie zmieniać kadrowanie.